tisdag 5 maj 2009

Bråttom bråttom

Ungefär i höjd med Botkyrka sugs man in i stressbubblan. Där börjar den hysteriska trafiken. Stressgränsen går i en ringled runt stan och hämmar medmänskligheten och ökar magsyran inom en radie av många mil. Det är tråkigt. Och snabbt går det förstås att komma tillbaka in i tempot. Nu har jag schematiserat upp mina dagar här i förorten. Kompisar, middagar, dejt, ärenden, inköp, barnlämning och hämtning, museum och bio. Det gäller att ligga i. Nästa tisdag får jag åka hem och ha semester... I nån månad sådär...

4 kommentarer:

  1. Men Du ... nu har jag ju sådär vackert spretande rabarber i trädgården. Och om du, mot förmodan och trots stockholmsstress-syndrome, ens tänker tankar på hemlagat, bakat, långkokt, då kanske du kan minnas receptet på din ljuvligt oslagbara rabarberpaj?!
    Please! Jag behöver sockerchocka ... vad kan vara godare än din specialfeta underbara rabarberpaj då?!?

    Suss, hetsätarn

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott! Men receptet sitter i en husmorspärm (hehe) jag har där hemma så jag får maila det när jag kommit hem... Håll ut! Och bunkra mycket socker, smör, sirap och annat fettbildande som behövs sen :)
    PUSSPUSS

    SvaraRadera
  3. Åååå ... Jag kan knappt hålla ut. Men, å andra sidan tar den här svininfluensan som jag åkt på all kraft ur mig, så än orkar jag inte ut i landet ... men på tisdag ... då! Å förresten: va det inte en massa grädde i smeten oxå?


    Hoppas ni har det bra, trots det tillfälliga lågtrycket och kylan som smetar sig på nu.

    SvaraRadera
  4. Glömde jag skriva grädde? Det är flera liter i receptet. Krya på dig!!

    SvaraRadera