onsdag 25 juli 2012

Den Egoistiska Mannen

Under några månaders tid, eller kanske några år egentligen, fast väldigt oengagerat från och till, har jag gjort kontaktförsök med folk på lite olika sajter. Först några utpräglade dejtingsajter, men det kändes helt fel. Sen har jag hittat lite alternativa sajter tex mazily.com och hör och häpna betapet.se kan man ragga på, haha. Det du Cat! Där är ju medlemmarna av viss intelligens trots allt. Och det är inte illa.
MEN. Det stora mennet, männen. Man får kontakt och man är nyfiken på vad de är för filurar, man forskar lite. Och min förvåning ligger i att dom berättar och berättar om sig själva, men undrar inget tillbaka!! Vad är det frågan om? Ska dom bara hitta ett knull och skiter fullständigt i vem personen egentligen är? Eller älskar dom sig så omåttligt att intresset för allt utanför dom själva är noll? Jag har fanimig inte stött på en enda av säg...iaf...trettio kontakter, som varit nyfiken på vem jag är. 
Vad är det för fel på folk?
Om man inte ens är nyfiken så är det väl åtminstone vanligt hyfs att konversera på ett artigt sätt. Det gör man ju i alla kommunikationssituationer. Försöker hålla en relativ jämn nivå på vem som pratar och vem som lyssnar. Det gör jag alltid, och alla kompisar jag har och bekanta jag känner till besitter den förmågan. 
Så har då inte dessa män nån social träning ens? Om dom nu inte har nån normal inneboende nyfikenhet på andra människors liv och tankar. Har jag haft otur eller är det dom överblivna asociala egoisterna som rör sig i cyberrymden och svarar på kontaktanrop? Jag vet inte. Men jag blir så less. Jävla män. 

2 kommentarer:

  1. A woman needs a man like a fish needs a bicycle.
    Jomenvisst är det så...eller?
    Kanske skulle en fisk gilla att trampa runt. Får vi aldrig veta antagligen.
    Men alla behöver någon. Men någon måste vara en kärleksfull individ, inte en självgod egoist. Skippa de första 30 och leta vidare. Någonstans finns någon med hjärta o hjärna. Bara kämpigt att söka!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja saknas hjärta och hjärna är det kasst utgångsläge. Men för det mesta trivs jag ändå allra bäst själv :))

    SvaraRadera