söndag 29 mars 2009

Hotellbestyr

Nu är min vintersäsong som ensamarbetare på hotellet över.
Nu börjar vårsäsongen, då när det egentligen händer! Puh, det känns som om jag pysslat med lite av det mesta hela vintern och är rätt trött på stället. Men det är nu högsäsongen börjar rulla igång och det blir mycket jobb fram till oktober, haha.
Det är bara någon vecka till hotellägare F flyttar hit och då är vi i alla fall två om pysslet, vilket gör det hela mycket mer trevligt.

Välkomna till detta underbara hotell!! (Om man inte behöver jobba på det....hehe)
Byxelkroks Marina Sea Resort

4 kommentarer:

  1. Hotell? Madrass pa golvet: Toa, dvs hole i golvet in the garden: Pa natten, ficklqmpq sço, searchin kackerlackor. Vilket djeflq tangentbord. the letters helt underligt placerqde. For . You have to press shift. Pisses me. Nu i Dqkqr. Schysstare rum. FOrtfqrqnde hole i golvet. AllA har det. Even de rika. Dqmmigt. Men so fascinerande. Vilket system av kollektiv salvqtion. Vackert folk. OAllt val: Traffar tusen och alla.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det var ett riktigt fint hotell! fina priser också ;-)
    Underbart ställe verkar det vara, var tvungen att gå in på hemnet och se om det fanns hus till salu! Tror du jag får med mig en tonåring och en nästantonåring till Öland?? ha ha ...
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Baby ... kanske kan du redigera mitt svamlande inlägg. Det var inte alls sååå mycket Ganja jag hade rökt som det verkar när man läser det där. En taskig uppkoppling på en knackig dator på ett svettigt internetcafe, dit jag tvingat min man att låta mig gå alldeles ensam, från huset och tillbaka dit jag faktiskt hittade vägen genom de små vimlande gatorna som alla ser likadana ut, med sand getter folk och fä, in mellan likadana bygnader, vilket gjorde att inlägget här blev sådär, typ. Kan tillägga att jag var klädd i en av de många afrikanska klänningarna jag ikläddes varje morgon med tillhörande hård-make och turban, jag till och med gick som en afrikanska kvinna, långsamt och stolt.

    /suss

    SvaraRadera
  4. Tihii, jag älskar ju ditt kekko-inlägg :) Puss!

    Maja - jaaaa skaffa en lite täppa här, kedja in ungarna i bilen och KOM!

    SvaraRadera