tisdag 10 mars 2009

Kvällar är bra

Kvällar tycker jag om. Dom är kravlösa.
Dagar är pressande.
Morgnar är det jävligaste som finns.
När jag vaknar brukar det kännas ok några sekunder, tills jag inser att jag är vaken. Då brukar jag få ont i magen.
Ibland när jag går och lägger mig får jag ångest eftersom jag vet att det är morgon när jag vaknar nästa dag. Vilket jävla liv.
Men kvällar, som sagt, är mitt andrum. Inget måste göras på kvällen och inga prestationer krävs. Även om jag varit som en zombie hela dagen så brukar ändå kvällen bjuda på lite energi och lust.

Nu sitter jag här i lugnet efter en skakig dag, äntligen kväll. Dottern sover gott, jag har pratat länge med älskade Linda och Sonja, F och S har skickat omtänksamma sms och jag känner mig behagligt tillfreds. Datorn susar hemtrevligt. Jag ska gå och lägga mig bredvid min varma underbara dotter och se på hennes lilla bröstkorg som rör sig så minimalt av hennes små andetag. Så liten, så stor. Mitt allt.

1 kommentar: