tisdag 24 mars 2009

På natten ska man inte tänka

Igår kväll gick jag och la mig tidigt. Tio över nio... Jag var trött efter dagen. Men så låg jag och läste för länge, sådär så att tröttheten övergick i en halvkoma. Sen låg jag och vred mig i ett par timmar. Allt var obekvämt, kudden för liten för stor för hård för mjuk. Det var för kallt och för varmt och dottern låg för nära och jag suckade en gång i minuten.
Jag tänkte på F. Det är märkligt hur mycket jag kan tänka på en person trots att jag vet att dom där tankarna inte kan leda någonstans. Dom bara snurrar runt i mitt inre och kommer aldrig till någon användning utanför mitt kaosartade huvud. Jag skulle dessutom aldrig kunna konkretisera dom där tankarna vilket gör dom än mer menlösa. Men tänka ska jag. Tusentals gånger om.
Sen tänkte jag på Mannen på andra sidan vattnet. Han som är en sån gåta jag bara kan upplösa. Jag tänkte på mina tre närmaste vänner. Hur mycket jag älskar dom. Sonja, Linda, Susan. Dom som alltid finns med och alltid kommer att finnas med, under tiden när andra kommer och går.
Sen somnade jag till slut och drömde om kattsand.

1 kommentar:

  1. På tal om kattsand: får man önska en blogg? en önskeblogg? Tema: bengalkatt! Jag har fått för mig att bengalkatten är katten jag alltid velat ha, med sina perfekta små prickar och ursöta lilla vita mage. Som den skrivbortsexpert har jag såklart läst allt som finns på nästan hela internet om denna underbara katt - men jag misstänker att det finns en other side of the story... Och natürlich utnämner jag dig till att väcka mig ur mina bengaldrömmar och berätta hur det är att verkligen Leva Med En Bengalkatt! Hilfe bitte!

    SvaraRadera