onsdag 27 januari 2010

Familjehemligheter

Igår när dottern och jag skulle sova över hos mina föräldrar hade jag glömt att ta med mig en bok att läsa. Och att somna utan att ha läst en stund är helt uteslutet. Jag vet inte hur man gör.
Så jag tog en pocketdeckare på måfå ur pappas bokhylla och kastade mig in i härligheten.
Som handlade om lustmord på homosexuella. Hela boken handlade om bögar och deras liv och lust.
Inget som luttrade lilla jag höjer på ögonbrynen inför, men ärligt - jag tror inte att boken kommer tillbaka till pappas samling, den försvinner nog helt enkelt på vägen. Det finns saker man måste skydda sina föräldrar ifrån.

2 kommentarer:

  1. Du tror alltså inte att din pappa redan LÄST?

    SvaraRadera
  2. Hoppas jag verkligen inte..
    Den såg oläst ut, tror han fick den i julklapp av mamma (som definitivt inte läst på baksidan utan bara ryckt en bok i hyllan. Så mycket för julens omtänksamhet, hehe).

    SvaraRadera