söndag 3 januari 2010

Lugnt och tomt

Då blev det till slut lugnt... Bara jag och dottern kvar hemma, inget mer att röja på Marinan och F har åkt till stan. Stiltje efter en hel höst/vinter av en hel del fart. Mamma och pappas flytt, två resor till Göteborg, en till Örebro och en till Kanarieöarna. Nu är dagarna oskrivna blad. Så fort mamma och pappa hade åkt fick jag panik. Ringde Sonja - inget svar, ringde Linda - inget svar, började genast bläddra på Ticket efter sista-minutenresor och övervägde på allvar att åka till Phuket obokat om två veckor. Jag får nog försöka lugna mig nu. Lägga mig i soffan med dottern under duntäcket och se på lite TV. Släppa tempot i kroppen och vila. Inte fundera över om jag ska dra iväg till Stockholm nästa vecka. Eller Göteborg, eller London.... Fast när jag tänker på det borde jag boka in en resa och åka och hälsa på Malin i London. Innan dom flyttar därifrån. Kanske i mars. Men vad ska jag göra till dess?? I april tänkte vi kanske åka till Thailand, men jag undrar verkligen om det blir av. I april börjar säsongen komma igång och restaurangen ska dessutom öppna. Det blir nog jobb då istället. Får väl se.
Men, nu ska jag göra lite te och tvinga ner mig till stillhet i soffan.

2 kommentarer:

  1. Bra härliga val ändå=) thailand London Gtbrg Sthlm=) KRAM!

    SvaraRadera
  2. Oh, det är just tempoväxlingarna som är svåra. Du får köpa en Lanefeldt VHS och träna dig ur skiten;)

    SvaraRadera