tisdag 28 juli 2009

Det finns en regnbåge i smärtan, utan tårar fanns den inte där

Har varit ledig idag, så skönt. Var ute och promenerade vid havet med lillan på förmiddagen. Vi satt oss vid vattnet en stund och jag pratade med Karina i telefon. En kvinna som halkat in i mitt liv och som jag har så mycket förtroende för. Hon har en enastående empati och är så gränslöst omtänksam och kärleksfull. Och det räcker till alla som behöver. Vilken kvinna!

Hela eftermiddagen har vi haft folk här. Bland annat J med sin dotter, som jag träffade första gången förra veckan. Inte för att jag på nåt sätt orkar engagera mig i honom, men det är ändå en lättnad i att träffa en kärleksfull, attraktiv singelman just när man trodde att den torkan skulle bestå livet ut. Det har jag glatt mig åt idag. Och åt att hans dotter och Isabella har haft det så roligt. Tyvärr trillade Isabella ikväll och slog upp kinden, det var inte roligt. Lilla skruttan så ledsen och rädd hon blev. Men, såret kommer läka fint och hon kommer att ha finfina regnbågsfärger i ansiktet så här lagom i Pridefestivaltider :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar