tisdag 25 augusti 2009

Energiflöden & helgen

Nu vill jag inte låta som om jag sitter och tittar in i psykadeliska spiralbilder och lyssnar på meddelanden från högre ort hela dagarna, men jag kan ändå se energiflöden.
Dom allra uppenbaraste alltså. Hur vissa människor ger energi, och vissa tar.
Det där är en viktig nyckel till välbefinnande. Att stänga av människor som bara tar energi, så gott det går. Vissa kommer man kanske inte undan.
Man kan också reglera utifrån sig själv hur pass man ska påverkas av en annan människas energi. Delvis. Det går. Man kan vägra låta någon sno ens energi. Försöka i alla fall. Den andra människan upplever dig kanske som lite avtrubbad och stel, men på så sätt kan man hindra en energislukare att dränera allt för mycket. Och omge sig med människor som ger energi istället.

När skrev jag blogg sist?
Innan helgen. Jag minns inte fredagen. Tror jag jobbade. Jo. Oväsentligt. Träffade Micke på puben på kvällen. En kille jag verkligen gillar. Han fnös åt mig för att jag råkat kalla honom pojkvalpen på facebook. Förlåt. Han är yngre, men inte dum och inte omogen. Det handlar givetvis bara om mig själv. Att jag känner mig som en gammal, ohipp, halvfet, avdankad medelålders, krisande tant när jag är med honom. Tills han får mig att glömma bort att jag är det, haha. Vi såg en grävling i skogen på natten. Ett djur jag aldrig sett live förut, bara det gjorde ju kvällen oförglömlig :)
På lördagen jobbades det igen. Innan Micke dånade förbi för lite te. Jag skulle vilja förklara hur jag upplever honom som människa, men jag hittar inte rätt ord. Det handlar om mjukhet kontra hårdhet. Kyla vs värme. Det får beskrivas vid annat tillfälle, när jag rett ut gåtan.
Puben på kvällen igen. Träffade Jari. En man vars utseende kan däcka vem som helst, men ett intellekt som används till helt helt helt fel saker. What a waste. För dum är han absolut inte. Han bara använder sin smarthet till att manipulera det meningslösa. Jag kommer aldrig kunna förstå vad en människa får ut av det. Det är underskatta och förnedra sig själv att tjäna bekräftelsepoäng på dom lättlurade. Det gör alla då och då, men det är bara idioter som gör det till sin livsväg.
Hur som, Micke hade Malin med sig och var onåbar och det var trist. Men det var en bra kväll även om så mycket mer tillrättalagd än fredagen.

Igår åkte jag och I iväg till Helsingborg. Här är vi nu och har det väldigt bra. Men nu måste jag sova så det får jag återkomma till senare.

Natti!

1 kommentar: