lördag 15 augusti 2009

Fawlty Towers

Idag tog det alla pris på hotellet. Rörigare får man leta länge efter. Jag flyttade runt ett sällskap till tre olika lägenheter (plus deras fyra jätteryggsäckar och matvaror), ett par som blivit dubbelbokade till två olika lägenheter, försökte få in rätt personer på rätt ställen samtidigt som jag skulle städa klart alla lägenheter dessa människor skulle in i och under tiden lyssna på F:s mammas svador i bakgrunden. OCH tvätta och torktumla alla olika slags handdukar och badrumsmattor eftersom det inte fanns några rena överhuvudtaget. Oorganisation är total och jag blir helt hispig. Åh, vad jag önskar att jag fick organisera upp hela stället. F verkar finna sig i röran och tycks inte lida det minsta. Själv blir jag tokig.
Ja, detta efter att ha städat på Gästis som vanligt.
Imorrn ska jag städa ensam på Gästis och därefter vimsa runt på Fawlty igen. Jag och Isabella blev inbjudna till grillning hos F på kvällen, Janne kommer visst dit imorrn. Han är en go göbbe. Förutom att han verkar tycka om att dra nedvärderande böghistorier som jag blir pissed på.

Igår var jag helledig och jag och Isabella åkte till Trollskogen och satte oss på stranden vid mitt egna lilla smultronställe. Jag har aldrig sett någon annan människa där. Sen tittade vi in i alla småhusen med öländsk information. I ett av husen var det några fåglar uppstoppade, bland annat en Storskarv som såg rätt skräckinjagande ut (särskilt för en tvååring). När Isabella såg den sa hon: "Nä, den var INTE rolig". Haha, hon är så ljuvligt söt. Förutom i natt när hon vaknade minst tio gånger. Hon skulle ha mjölk, hon påstod sig måsta ha glass och vid halv fyra påpekade hon att nu ville hon sitta i soffan och se på tv. Eller pv som hon säger eftersom hon inte kan säga t i början av ett ord utan säger p. Tomas heter Pomas och tv är alltså pv. Annars verkar hon kunna säga det mesta nu. Förutom "egen", som heter "egel". För övrigt är hon ett språkgeni. Säger utan problem korrekta meningar på 5-7 ord.

1 kommentar:

  1. Haha, Hogga får också problem när han ska säga t i början. Pjätta är tvätta. Så jag antar att v näst först är lurigt också. Kram på er!

    SvaraRadera