måndag 10 augusti 2009

Man kan aldrig kliva ner två gånger i samma flod

Och vem var det som sa det? På ett ungefär. Meningen är hur som helst densamma.

Allting flyter. Samma person?

Tankarna går åt olika håll, inte bara samma hela tiden. Tack tack tack. Jag umgås med F igen. Jag minns inte hur det blev så, men jag har väl svalt min stolthet och kopplat på självbedrägeriet igen. Men han är schysstare mot både mig och Isabella, och jag inbillar mig som sagt att jag klarar mig från bergochdalbanan just nu. Haha.
Jag vet inte vad han egentligen tycker om det. Antagligen inser han att flocken är på väg härifrån och jag är vad han har kvar i byn tills han får flytta till Kalmar igen om en och en halv månad.
Och vad hjälper det mitt förnuft att jag fattar det? Not a shit.
Nu går dagarna. Som vanligt. Än en gång gillar jag läget och påstår att det funkar. Jodå.

Mamma och pappa ska åka och titta på ett hus idag. Det ger mig lätt ångest. Givetvis vore det helt perfekt för mig och Isabella på alla sätt om de bodde i Kalmar, men vad händer sen? Om jag om ett halvår, ett år, fem år vill flytta till Göteborg eller Stockholm eller nånstans? Då har jag "lurat" hit dom och fått dom att bryta upp från den vardag dom levt i de senaste 25 åren. Känns pressande. Men, men, vi får väl se hur det blir.

Nu är jag dödstrött och önskar att dottern skulle sova en liten stund. Så blir det nog inte. När jag nämnde tupplur så började hon natta alla sina gosedjur, men själv var hon inte trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar