onsdag 11 februari 2009




En ljuvlig bild. En brandman ger en skadad koala vatten. Så fint. Hela bilden, reportaget finns på dn.se. Bränderna i Australien härjar vidare, 200 människor och en miljon djur beräknas ha omkommit hittills. Jag väljer att titta på den här bilden istället för att tänka på all förödelse, och DN publicerar koalan Sam när han räddas.

Här på denna lilla ö är snöstormen på väg in. Vi får se hur stormig och snöig den blir. Lökarna har kommit upp här och jag har både blommande och knoppande primula i rabatten. Vinter? Nää.

Har som vanligt varit i Kalmar och det var trevligt. Särskilt ett besök hos dom jag kallar "dammråttorna" inklusive son (som är i min dotters ålder), som vid detta besök kändes mer öppna och varma än de gjort tidigare. För övrigt var det ett avslappnat besök hos F och den där tidigare bara avklingande förälskelsen känns helt passé. Så jävla skönt. Och med tanke på hur snabbt den försvann så kan jag undra vad som låg bakom den. Eftersom överanalys är ett kärt ämne för mig. Det kan ha varit så att jag blev djupt förälskad i den "affärsuppgörelse" som han och jag diskuterade på sensommaren. En del funderingar jag gjort senaste veckan tyder på det. Det var en god idé att förälska sig i, med en så bra affärspartner var det inte svårt alls. Det kan också ha varit så att jag förälskade mig i en man som sa sig älska min dotter. Inte svårt alls att falla för en sån man. Men kanske inte hållbart i längden, haha. Jag har själv svårt att ta till mig andras ungar och jag har ofta tänkt: hur ska jag hitta någon som kan tänka sig att inte bara leva med mig, utan också mitt barn. Inte för att hon är jobbig på nåt sätt, snarare tvärtom - som en ängel jämfört med de flesta ungar, men ändå.
Jaja, orsaker hit eller dit. Hur det än är så känns det skönt att ha återhämtat sig så fort. Livet går vidare.

3 kommentarer:

  1. Varken livet eller kärleken är lätt....hoppas du haft en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Nej livet är hårt och orättvist - ibland ;-) Ha det jättebra! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej min vän. Undrar varför jag känner igen mig så...är det för att jag är våg jag med? Ett av de mest användbara svenska orden är nog "håhåjaja". För ibland kan man bara titta på – och säga något i den stilen. //Mannen på andra sidan vattnet //

    SvaraRadera