torsdag 5 februari 2009

Motley Crue - If I Die Tomorrow

En person sms:ar att han hör den här låten och tänker på mig. Vill att jag ska lyssna på den. Han lever för texter och stämningar. Och han är så full av bullshit. Varje gång vi hörs retar han livet ur mig. Vad vill han nu? Ska han dö och håller på att göra avbön därhelst han kan, ska han ta livet av sig och letar medlidande? Jag tänker inte fråga, för jag vet att jag inte får något svar. Han har aldrig handlat om att ge och ta, bara ta. Alla runt honom ska kravlöst ge och den som inte gör det byts helt sonika ut, snabbt som fan. Också ett sätt att leva. Kan ångesten ha kommit i fatt honom plötsligt och fått honom att inse att för att få något äkta måste man också ge? Det hjälper tyvärr inte när man varit en skitstövel största delen av sitt liv. Han kommer att dö ensam, hyllad och älskad, men ovanligt ensam och hemlös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar