måndag 23 februari 2009

Night Comes On

Ännu en dag går till historien under kategorin "Ingenting blir någonsin som man tänkt sig".
Kvällen har istället ägnats åt min nya bästis - Spotify. Tack älskade S.
Hittade just en låt av Robbie Williams som hette "Louise". Den var riktigt dålig.
Däremot fick jag en sång skickad till mig som är helt fantastiskt fin.
"Du får inte" av Sonja Aldén.
Du får inte riva mina murar, som jag omsorgsfullt har byggt, om du inte skyddar mina drömmar så att jag kan somna tryggt.
Du får inte ha mig som en dröm, när jag vill vara din verklighet, och du får inte säga att du hoppas om du inte tror du vet.
Men du får ta den tid du behöver, för att förstå vad det är du vill, och du får be en bön att tiden du behöver räcker till.

1 kommentar:

  1. Ja, och varför tänker man sig så inihelvets mycket, hela tiden? Varför varför? Kan man inte bara va, låta det va, glädja sig, liksom?
    Man ska ha tålamod och planera för sin framgång, förstås.

    Dagens fråga:
    Är det juste att utrota myror medelst bakpulver socker och salt? De sprängs inifrån tydligen?

    Annars flaggar vi för Vittoria och Danne-iel i dag. Amor Vincit Omnia.

    Royalist S

    SvaraRadera