fredag 30 januari 2009

En inställd spelning...

...är också en spelning.
Fast en inställd dejt är tyvärr ingen dejt. Hur mycket jag än vrider och vänder på det. Men just idag gjorde det inte så mycket att T ringde i morse och berättade att hans son var sjuk. Jag fick nämligen en kniv i ögat igår. Så mitt utseende idag är inte till min fördel, utan att överdriva. Min charmerande lilla knivmörderska till dotter forcerade barnspärren på kökslådan igår och plockade ut en fet kniv. Sen ångade hon in med den till mig i vardagsrummet där hon, tack och lov med taskig precision, petade in den i ögat på mig. Så en repad hornhinna senare är jag inte alltför snygg med halvöppet knallrött öga och pencillinsalva i halva nyllet. Vilken unge. Fluffbebisen är sannerligen long gone.
Kanske hör T av sig för ett nytt tillfälle till dejt. Kanske hör han inte av sig. Vem vet.
Såg en galet läcker kvinna på tv hos Skavlan i kväll. Hon sa: "Det enda som är konstant är förändringen". Jodå, Elizabeth, det ska gudarna veta att du har rätt i.

1 kommentar:

  1. Nämen herregud, kniv i ögat låter INTE bra!!

    SvaraRadera