torsdag 29 januari 2009

Storstad?

Kalmar detta lilla råtthål. Min storstad.
Härom veckan gav jag mig, i tristessens anda, in på match.com (eftersom tanken på qx igen får mig att ulka). Helt fel drag. Miljoner muppar tar kontakt med mig och jag måste givetvis reflektera över varför dom gör det. Det blir inga skojiga reflektioner. Själv har jag hittat tre herrar och en dam som gjort mig nyfiken. Har dom svarat mig? Icke. Detta ger förstås upphov till än fler obekväma reflektioner. Vilket jävla ställe. Igår pluttade jag iväg ett mail lite på måfå till en herre som tycktes relativt ok, man får ju tydligen inse sin begränsning här i världen... Och idag när jag får svar kan jag snabbt hajja att han är bästa polare med ett av mina "gamla" ligg. Men va fan. Känner jag fyra pers i Kalmar så ska han givetvis va kompis med en av dom. Genast avlagd. Jag måste avsluta mitt medlemsskap i match innan jag tar livet av mig. (Sinne för drama)
På nyår spenderade jag kvällen med tre andra personer, två av dom visar sig också ha haft ihop det med detta "gamla" ligg. Kära nån, visst är han en aktiv herre, men måste alla jag träffar i Kalmar ha idkat närmare umgänge med honom? Ja, det finns mer buksysteri i denna historia, men jag nöjer mig med att tycka att Kalmar uppenbarligen består av för få personer för att det ska kännas bekvämt för mig. Tack och lov att Byxelkrok till största delen består av folk över 74, och att jag inte legat med nån av dom... Med tanke på att byn innehåller ca 150 pers kunde det annars bli en riktigt god soppa.
Jaja, imorrn ska jag i alla fall till stan för att fika med en herre som INTE har sitt ursprung i Kalmar, utan däremot i Trångsund. Denna lilla förort som även jag föddes in i. Nu sitter han och jag på varsin sida om Kalmarsund och tänkte ses halvvägs. Han har gjort mig nyfiken länge nu och det ska bli spännande att ta en närmare titt på karln. Med tanke på att jag tror att han läser min blogg så förstår jag inte alls hur han kan tänka sig att träffa den här bitterfittan, undra om han bara säger att vi ska ses för att jag ska sluta tjata, haha. Den som lever imorrn får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar