torsdag 22 januari 2009

Klagomuren

I natt har dottern hostat så gott som oavbrutet. Jag har gjort ett antal försök att få i henne vatten, hostmedicin, alvedon och näsdroppar. Det har resulterat i illvrål och vägran. Sovit har jag gjort några gånger mellan alla hostningar, några minuter då och då. Katten har blivit väldigt irriterad över att få sin nattsömn störd och bitit mig vid ett par tillfällen innan jag slängt ut honom och stängt dörrn. Stackars honom, och stackars många andra som har jobbiga liv.
Nu ska jag bara hämta in ved och få igång brasan så att det blir mer än 16 grader här inne, diska upp efter frukosten och byta blöja på barnet innan jag kan laga lunch för att mata dottern med innan jag ska diska upp igen och läsa en bok för henne innan jag lägger henne så hon kan sova lite middag medan jag viker ihop den torra tvätten och laddar maskinen igen och börjar förbereda för middagen under tiden jag plockar upp en del leksaker och överbliven mat från golvet och rensar kattlådan och håller brasan vid liv. I bästa fall ringer mamma bara två gånger under dagen och frågar hur vädret är och berättar för mig hur jag borde sköta mitt liv bättre. Jag hoppas hon påpekar att jag inte ska glömma att vattna blommorna också, så att jag inte glömmer dom. Hela dagen kommer att passera under dotterns pipiga gnällande, hostande och snörvlande. Själv har jag 39 graders feber, satans så ont i ryggen och taggtråd i halsen. Vem fan bryr sig?

4 kommentarer:

  1. Du får ursäkta mig, men jag kunde inte låta bli att le när jag läste. Jag förstår PRECIS hur du känner dig. Bortsett från samtal från mamma då. Men allt annat känner jag igen. Å vem fan bryr sig när mamman (vi) är sjuka? No one.. känns det ofta som. Vi måste fortsätta leva på som vanligt, som om inget hade hänt. Är man kvinna är väl en förkylning ingenting, värre är det ju för männen... eller hur?! *ironi* ...hoppas både du och dottern kryar på er!!

    Puss o bamsekram!!

    SvaraRadera
  2. Älskling, du glömmer väl inte att vattna blommorna? =)

    Kram på dig och krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Krya på er. Usch ja, att vara totalsänkt själv när en liten är dålig=inte kul.
    Glömde mina nya geishakulor inne, så nu har jag träningsvärk där jag inte visste hur träningsvärk kändes :-) Så kanske du får dig ett gott skratt iaf, med tanke på historien innan...

    SvaraRadera
  4. Vad söta och roliga ni är, alla tre! Puss

    SvaraRadera