fredag 23 januari 2009

Kom närmare, snart är dagen över

När jag stekte pannkakor tänkte jag på dig, älskade Lilla Li. Inte för att jag förknippar dig med pannkakor utan för att en låt av Lundell dök upp på random i spelaren och den fick mig att tänka på dig. Förlåt, jag vet hur mycket du hatar honom :).
Men Li, vi har sett varandras fel och varit med om en del och för det älskar jag dig så innerligt. Födda samma dag i oktober är du min tvillingsjäl i kropp och tanke. Om du dör, dör jag. Så om inget annat än för min skull, stanna kvar i det här livet!

I januari kan du känna dig dyster
hela mars är en återvändsgränd
Det är en svart svart sol på himlen varje dag
och hela världen tycks gräva sin egen grav
Men det finns ett liv
för såna som du och jag
Det är inget fel på oss, men det tar ett tag
att hitta hem
här igen
Var inte rädd lilla älskling
du klarar dig fint
och tänk på dom som aldrig nånsin
törs röja med en min
Att det är gott att leva
Det är gott att finnas till, trots allt

1 kommentar:

  1. Jesus kristus..Kan bara gråta, känslorna svämmar över när du skriver så vackert...TILL MIG.. Lo, tusen tack!! Har tagit en hel tablett sen den dagen vi pratade så jag stannar kvar med min nyvunna sinnesro och mår faktiskt helt ok. Mådde nog bättre redan 5 minuter efter intagandet av detta första hela piller..
    Jösses vad du kan skriva kvinna, det gick som en elektrisk stöt genom hela kroppen o sen kunde jag inte se vad det stod längre pga alla krokodiltårar. Tack käraste Lo! Du fick mig att känna mig betydelsefull.
    Jag älskar dig också min fina, fina tvillingsjäl! Massa kramar /Linda

    SvaraRadera